karibusana

Alla inlägg under oktober 2012

Av Hanna Eriksson - 29 oktober 2012 19:13

Nu är det bara en vecka kvar tills jag och de fyra andra på min bibellinje åker till Tanzania. Jag kommer att försöka använda denna blogg så ofta jag hinner och så ofta jag har tillgång till internet. Här kommer en bild på oss som ska till Tanzania.  


Vi som åker: Martin, Alexander, Hanna, Daniela, Frida


Så här ser resan ut just nu:

5 november: Klockan 14.45 flyger vi från Köpenhamn.

6 november: Klockan 08.05 lokal tid landar vi i Dar es Salaam. Vi åker till Pingstkyrkans guesthouse där vi sover över en natt.

7 november: Vi åker till Morogoro där vi ska gå i en språkskola och lära oss mer swahili. Vi kommer att stanna där i tio dagar.

16 november: Åker till Dodoma.

17 november: Biskopsinvigning.

Efter den 17 november vet jag inte i nuläget vad som händer. Det enda jag vet är att vi kommer att vara tillsammans med Ulf Ekängen och åka runt med honom ett par dagar. Därefter kommer Alexander och Martin åka till Aya där de ska undervisa på en secondary school. Medan jag, Daniela och Frida åker till Kongwa där vi ska vara i en församling. Det är på dessa platser vi kommer tillbringa den största delen av vår tid i Tanzania.

30 januari: Vi åker till Zanzibar. Där kommer vi vara sju dagar.

9 februari: Safari

10 februari: Safari

11 februari: Vi åker tillbaka till Kongwa och Aya.

22 april: Hemresa. Vi åker från Dar es salaam kl. 18.20

23 april: Landar på arlanda kl.07.15

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards