karibusana

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2016

Tumefika! (Vi har kommit fram)

Av Hanna Eriksson - 29 oktober 2016 21:35

Då var jag i Voi igen! Underbart!! Vi åkte från Landvetter kl. 07 i fredags och landade i Nairobi på kvällen. Första flyget från Göteborg till Paris var ganska turbulent men långflygningen mellan Paris och Nairobi var lugn och fin. På Landvetter började resan lite oturligt för mig då mitt namn blev utropat i högtalarna och de ombad mig gå fram till personalen (detta har hänt mig innan då jag åkte till Tanzania 2012 och hade packat med mig tomtebloss vilket man inte fick ha med). Så jag var smått nervös när jag gick fram men som tur var handlade det bara om att personalen hade missat att registerar mitt bagage. Men allt ordnade sig och bagaget kom fram till Nairobi!

Vi som åker med på denna resa är 14 personer från Ulricehamns pastorat som nu åker för att besöka den lutherska vänförsamlingen i Voi.

När vi landade i Nairobi blev det ett roligt återseende med Andrew som är vår chaufför och jag fick även för första gången träffa John som är vår andra chaufför. De körde oss till hotellet Gracia i Nairobi där vi somnade gott efter en väldigt lång resdag!

Efter god frukost på Gracia packade vi in oss i minibussarna och åkte mot Voi! Som jag sagt innan kommer jag ALDRIG vänja mig vid trafiken i Kenya! Omkörningarna är totalt livsfarliga ibland! Men våra chaufförer tar inga farliga risken utan vi kom fram tryggt till Voi. Utmed vägen fick vi se flera trafikolyckor, människor som sålde saker som tomater, slangbellor, sockerrör och vi fick även se en del djur som zebror, gnuer, babianer, impala. Händelserik bussfärd!

Väl i Voi blev det fler härliga återseende med Manase, Beatrice och bibelskolan som vi träffade förra året! Vi blev varmt välkomnade. Vi åt god kenyansk mat och avslutade dagen med en andakt med härlig sång tillsammans med bibelskolan. En liten skorpion fick vi också se påväg tillbaka till rummet. Nu har jag krupit under mitt myggnät och ska sova. Är en helt fantastisk känsla att vara tillbaka i Voi. Är som ett andra hem!

Lala salama!

Hanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Eriksson - 9 november 2016 21:09

Tiden går alldeles för fort! I fredags var vi i Voi och gick på marknaden inne i stan. Det var främst frukt och grönsaker som såldes men det fanns även kläder och andra saker.  Väl tillbaka på gästhuset möttes vi av barnen från Bogesund House. Vissa ...

Av Hanna Eriksson - 3 november 2016 21:40

Idag har vi varit på safari i 12 timmar! Vi har varit i nationalparken Tsavo West. Vi hade turen att se flera djur. Vi såg elefant, zebra, buffel,  krokodil, flodhäst, dikdik, kudu, vattenbock, impala, olika sorter av apor, oryx, eland, struts, giraf...

Av Hanna Eriksson - 2 november 2016 20:09

Idag har vi besökt församlingen i massajbyn Wangala. Wangala är en stor by där det finns en skola och de har nu byggt en ny större kyrkan. Vi började med att träffades i kyrkan som ligger i utkanten av massajbyn. Kyrkan byggdes i år och ska invigas r...

Av Hanna Eriksson - 1 november 2016 21:25

Vilken dag vi har haft! Ett ord som beskriver min upplevelse av denna resa är tacksamhet! Jag är tacksam över att få vara tillbaka i Voi och återigen träffa alla vänner. Jag är tacksam för alla nya människor jag får möjlighet att möta och för allt vi...

Av Hanna Eriksson - 31 oktober 2016 21:17

Idag har jag haft en liten enkel lektion/repetition om första hjälpen för bibelskoleeleverna. Det kändes som de uppskattade det! De fick bla testa på stabilt sidoläge. På eftermiddagen åkte vi till kyrkbygget av den lutherska kyrkan i Voi. Kyrkbygg...

Ovido - Quiz & Flashcards